Cikk  a prohardver.hu-ról

Néhány dealert sikerült kiütnünk a pályáról, de személyi sérülés nem történt. Az Acer roncsderbi-partnernapján jártunk.

-Jól van, most van egyesben, – ordítja a fülembe a nem létező szélvédőn keresztül az egyik szerelőruhába öltözött profi. Hangját így is alig hallom a bukósisak és a kipufogórendszert gyakorlatilag teljes mértékben nélkülöző Renault 11-es fülrepesztő motorhangja miatt.
-Ne piszkáld a váltót, mert visszaváltásnál lehet, hogy egyes helyett hátramenetbe ugrik be – rossz a kapcsolómechanika. Egyáltalán ne is váltsál, nem muszáj, mehetsz így ahogy van végig padlógázzal, azt' jólvan. Néha esetleg fékezz – adja meg az utolsó taktikai tanácsokat a szakember, majd utamra bocsát. Gázt adok és gyorsan elindulok a pályára, hogy a felvezetőkörnél jó pozíciót csíphessek el.

Az Acer dealernap második fele lényegesen izgalmasabbnak ígérkezett, mint az első – no nem mintha a délelőtti előadásokon aludtunk volna, sőt még rutinosan kérdezgettünk is az előadóktól, ezzel is bizonyítván, stábunk minden esetben éberen figyelemmel kíséri az efféle prezentációkat. Volt is kitől kérdezni, hiszen a számunkra kissé a múlt rendszert idéző emelvény mögött a központi bizottság helyén ott ült gyakorlatilag a teljes Acer Computer Magyarország mind az öt vagy hat alkalmazottjával. Költséghatékonyság a köbön, az előadók szinte még a vízről is lemondanak, Móritz Krisztina termékmenedzser hangja ezért – vagy inkább az izgalomtól – el-elcsuklik néha. Bezzeg a roncsderbi mezőnyében bátran nyomta.

A roncsderbi a világ egyik legviccesebb technikai sportja. A történet gyakorlatilag arról szól, hogy van néhány megszállott, akik felvásárolnak néhány gazdasági totálkáros autót, és némi átalakítás után (melynek fő kellékei a kalapács és pár flakon neolux spray) néhány környi őrült versenyzés közepette végképp ripityára törik őket. A verseny szabályai rém egyszerűek; a sikeres előzés érdekében gyakorlatilag minden megengedett, plusz pont jár a látványos ütközésért, de nem szabad a vezetőoldalt telibe kapni és elgázolni a pályabírókat. Az autók finoman szólva fapadosak, ülés csak egy van, szélvédőüvegek nincsenek, egyik ajtó sem nyílik, a pilóta mögött pedig egy erősen horpadt ötven literes benzineshordó tornyosul a maga csöppet sem bizalomgerjesztő testi valójában.

Servis a podpora

A délelőtti előadás viszonylag kevés újdonságot tartogatott a sajtó jól értesült képviselőjének, ezek közül alighanem sokak számára az egyik legörvendetesebb hír, hogy május 22-től gyökeresen megváltozik az Acer számítógépek eddigi garanciális ügyintézése; a jelenlegi szerviz mellett ettől a naptól ugyanis már a csehországi Brnóban található szervizközpont is fogad Magyarországról érkező, javításra váró gépeket. A tulajdonostól futár szállítja el (és vissza) a hibás terméket, SMS-ben jön az értesítés a javítás elkészültéről, jobb az alkatrészellátás, gyorsabb a munka, satöbbi – helló Európa, megérkeztünk.

A roncsderbi világában is kulcsfontosságú szerephez jut a szervizelés, igaz simán végig lehet nyomni egy tízkörös versenyt egy defektes jobb hátsóval vagy egy enyhén kificamodott jobb elsővel. Nincs emelőpad, a szerelők, ha be akarnak nézni a kocsi alá, egyszerűen felborítják a járgányt, a fő szerszám továbbra is a kalapács, de a karosszériamunkákhoz néha előkerül egy flex, vagy egy hegesztőpáka is. Motorcseréért nem jár büntetés, sőt, a szerelők a verseny előtt külön tapsot érdemelnek, ha a teljesen széthajtott motorból egy éjszaka alatt működőképes erőforrást varázsolnak.

A verseny első nagy buktája egyébiránt pont az egyik aceres kolléga nevéhez köthető; Banga Zsuzsi PR-asszisztens az egyik előfutamon a sebességmámortól megrészegülten érkezett a célegyenesbe, ahol rossz irányba próbálta kikerülni a pálya szélén veszteglő CHS-termékmanager lerobbant autóját – vesztére –, a szovjet autóipar egyik remekének tekintett Lada ezerkettes (természetesen kombi) ugyanis a pályát szegélyező meredek földhányásról a hátára érkezve pattant vissza. A roncsderbi szabályai szerint ilyenkor megáll minden versenyző, és a beszaladó pályamunkások visszaborogatják a kissé megviselt autót és pilótáját, aki – feltéve ha tudja még merre az arra – folytathatja a versenyt. Az Acer keménykötésű versenyzőnője nem adta fel.

A nevető második

Az Acer nem adja fel azt a tervét, hogy összesítettben 2008-ra az európai piac második legnagyobb PC-gyártójává váljon (most a negyedikek) – derült ki a cég gazdasági-piaci helyzetéről szóló prezentációból. Azt is elmondták, hogy most éppen nem a legrózsásabbak a körülmények; a csúnya vásárlók nem akarnak annyit PC-re költeni, mint tavaly. A notebookok azért még mindig jól fogynak.

A hatodik futamban végre a Prohardver stábja is bizonyíthatta rátermettségét. Jó rajtpozíciót sikerült elcsípni, és egészen a hetedik körig sikerült tartani a második helyet, amikor is a Renault motorja fulladozni kezdett, majd az egyik kanyar után leállt. Mivel az autó többé nem indult újra, a futam itt véget is ért számunkra. Mint később kiderült, a benzinvezeték szakadt el, és mire az addigra erősen megviselt járművet letolták a pályáról, már tócsában állt alatta az üzemanyag. Technikai hiba, Kimivel is megesik.

Ha már a technikánál tartunk, volt Acer iDea HDTV bemutató; ez egy HTPC Core processzor alapokon, állítólag övé a jövő. Vagy a PlayStation 3-é. Ja, és a Toshiba, meg az egész HD DVD promóciós csoport alighanem ujjongva fogadta a hírt, hogy az eddig kizárólag feléjük elkötelezett tajvani számítógépgyártó valamikor még az idén minden jel szerint Blu-ray olvasót szerel egyes noteszgépeibe. Biztos, ami biztos, ugye.

A hatvani roncsderbit a nap végére majdnem elmosta az eső, de a vizes pályán csúszkáló autók látványa minden nézőt kárpótolt. Az azért mindenesetre legalábbis bundagyanús, hogy Egri Csaba, az Acer Computer Magyarország vezetője az első háromban végzett. Másodikként. Írtuk már, hogy az Acer ezt a piaci pozíciót célozta meg 2008-ra az EMEA régióban?